torsdag 10 maj 2012

Extra extra

Extra extra på TV3 var väl ett sådär program på TV3, men i alla fall bättre än Addes rad till extra V75 på Åby idag. Kul dock att se Tamla Celeber i det skick som hon visades upp i.
Inget hockey-VM värt att se idag, men jag snappade upp matchbilder från allsvenskan i sportnytt och konstaterar att DIFs gamle bänkvärmare René Makondele leder skytteligan. Okej då, vi kör ramsan:
Oh-Ah-Oh-Ah-Eh - Makondele - René!
Ganska kass, jag vet, men bättre än "det var tjo o tjim o det var Kongo-Kim".
Var på Olivias födelsedagskalas idag, 6 år. Mycket trevligt. Hennes närmaste var där, farmor och farfar, mormor och morfar och så jag med mina kids. Nuff said förutom Grattis! Födelsedagsbarnet gillar klänningar och andra läckra kläder så i present köpte jag en landslagsdräkt nu när EM i fotboll närmar sig. Passar faktiskt bra eftersom hon just börjat på fotboll. Enligt säkra källor behövde hon runt 10 minuters träning innan hon passerade sin pappa i skills.
Nu är det dags för lite kvällste innan sängdags.
Just det, dagens middag blev tomatsoppa och varma mackor. De med ost/skinka/ananas var okej men de med champinjonstuvning var åtminstone fyrastjärniga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar